Konforun ön planda olduğu Y kuşağı, konuta bakışı da değiştiriyor. |
Y kuşağının Türkiye nüfusunun yüzde 25’lik bir kesimini temsil ettiğini ve 20 yıl sonra yüzde 45’lik bir orana erişeceğine dikkat çeken Epos Gayrimenkul Danışmanlık ve Değerleme Kurucu ve Yönetici Ortağı Neşecan Çekici, “Bu kuşak 1977- 1996 yılları arasında doğanları tanımlanıyor. Y kuşağının konut alışkanlıkları ile yapılan araştırmalara göre, yüksek özgüven sahibi bu kitle, satın almada deneyime önem veriyor. Türkiye’de Y kuşağının en büyük hedefi ev satın almak. Dünya genelinde ise bu istek 2’nci sıraya düşüyor. Tercih edilen konut tipini etkileyen başlıca faktörler arasında ise; evlilik ve boşanma istatistikleri, gelir seviyesi, aile yanında ya da solo yaşam tercihi, çalışma durumu, yaşanan kentin kira seviyeleri, kredi oranları, yaşanılan bölge ve konut tarzı geliyor” dedi.
Yeni kuşak için önemli olanın hareket, fonksiyonel olma ve işlevsellik olduğunun altını çizen Çekici, konutta rahatlık ve özgürlüğün bu kuşağın en önemli ihtiyaçları arasında olduğunu belirterek, gençlere küçük ancak kullanışlı, ulaşım açısından merkezi noktalara yakın, maliyetleri en az indirgeyecek akıllı geliştirmeler sunulduğunu ifade etti. Bu jenerasyonun finansal krizlere karşı tetikte olmalarının yanında hayallerinden de vazgeçmediklerine değinen Çekici sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kendilerine X kuşağından daha fazla güveniyorlar. Çoğunluğu hala ev sahibi olmayı tercih ediyor. Ekolojik felsefenin özellikle gençler arasında dirençsiz bir şekilde benimsenmesi, bisiklet kullanımının son yıllarda artması ile yeşil yaşam sunan konutlar bu kuşağa daha cazip geliyor. Ancak teknoloji bağımlılığı sebebiyle teknik ayrıntıların mutlaka projede hayat bulması gerekiyor. Y kuşağının önemli bir alıcı potansiyeli olduğu unutulmamalı; projeler bu kuşağın taleplerine cevap verecek tarzda planlanmalı ve sunulmalıdır.”
Gayrimenkul geliştirme projelerinin pazarlanmasında sosyal medyanın ve internetin etkin pazarlama mecraları haline geldiğine dikkat çeken Çekici, birçok kurumun reklam ve tanıtım faaliyetlerinin bu mecralar kanalıyla sürdürdüğüne değinerek, yeni kuşak insanlarının doğasına ve beklentilerine uygun çözümler yaratmaya çalışmanın önemli olduğunun altını çizdi. Yapılması gerekenler arasında; Y kuşağı tüketicilerini tek ve özel olarak hissettirecek özel pazarlama ve satış stratejilerinin geliştirilmesinin de yer aldığını vurgulayan Çekici, “Alternatiflerin hızla incelenmesini sağlayan ve dijital ortamda karşılaştırma yapılmasını kolaylaştırıcı mekanizmalar oldukça işe yarıyor.
Write a comment: